Latvijas Pasts sadarbībā ar Eiropas pasta operatoru asociāciju rīko sanāksmi par darba servisu un kvalitāti

05.05.2015

 Latvijas Pasts sadarbībā ar Eiropas pasta operatoru asociāciju rīko sanāksmi par darba servisu un kvalitāti

2015. gada 5. un 6. maijā Latvijas Pasts sadarbībā ar Eiropas pasta operatoru asociāciju PostEurop Rīgā organizē darba grupas sanāksmi par darba servisu un kvalitāti (Quality of Service and Operations.) Sanāksmes ietvaros tiks pārrunātas jaunākās inovācijas kvalitātes jomā, izmaiņas normatīvajos aktos, dalībvalstu kvalitātes standartu izpilde, kas noteikti katram pasta operatoram, kā arī tiks pārrunāts un papildināts kvalitātes uzlabošanas plāns. Darba grupas sanāksmē plāno piedalīties vairāki desmiti pasta pakalpojumu sniedzēji, tādi kā Deutsche post DHL Group (Vācija), La Poste (Francija), bpost (Beļģija), Kazpost (Kazahstāna) un citi.

Šobrīd gan Latvijā, gan pasaulē tiek pievērsta liela uzmanība pasta sūtījumu piegādes kvalitātes uzlabošanai un e-komercijas tirgus attīstībai, lai nodrošinātu klientiem tirgus prasībām atbilstošus pakalpojumus. Latvijas Pasts iegulda lielu darbu un resursus kvalitātes standartu nodrošināšanā un uzlabošanā, kā arī piedalās vairākos starptautiskos pasta sūtījumu kvalitātes mērījumu projektos. 

Latvijas Pasts aktīvi līdzdarbojas Eiropas Komisijas iniciētā eCIP (E-komercijas savstarpējās savienojamības programmas) projektā. eCIP projekta ietvaros tiks ieviesti jauni tehnoloģiskie risinājumi, kas klientiem nodrošinās papildus iespējas izsekot sūtījumus visās projektā iesaistītajās dalībvalstīs, kā arī, veicot pasūtījumus, ļaus izvēlēties plašākus piegādes veidu nosacījumus un pat nodokļu nomaksu. Papildus tiks radīti sūtījumu atgriešanas risinājumi, kas nodrošinās klientiem iespēju droši atgriezt pirkumus, iepērkoties ārvalstu interneta veikalos. Tiek plānoti uzlabojumi arī muitas procedūrās, kas atvieglos iepirkšanos ārpus ES valstīm, kā arī virkne citu uzlabojumu, kas paātrinās pārrobežu pasta sūtījumu apstrādes procesus un līdz ar to arī kopējos sūtījumu piegādes laikus. Klientu aptaujas rezultāti liecina, ka klientiem ir svarīgi saņemt pasta sūtījumus paredzamā laikā un Latvijas Pasts ir gatavs nodrošināt saviem klientiem, gan sūtītājiem, gan adresātiem, šādu iespēju. Protams, ka visi šie jaunievedumi būs pielietojami ne tikai e-komercijas sūtījumiem, bet uzlabos pakalpojumu kvalitāti visu veidu pasta sūtījumiem.

Darba grupas sanāksmē ar prezentācijām uzstāsies pārstāvji no Norvēģijas pasta (Posten Norge), Zviedrijas Pasta (PostNord), Starptautiskās Pasta Korporācijas (IPC), Slovākijas Pasta (Slovenska Pošta), Pasaules Pasta Savienības (UPU). Ar prezentāciju par kvalitātes vadības procesiem Latvijas Pasts uzstāsies Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte.

 

Papildu informācija:

Gita Valtenberga,
VAS Latvijas Pasts
Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
E-pasts: gita.valtenberga@pasts.lv
Mob.:+37129283386
twitter.com/latvijas_pasts; facebook.com/latvijas.pasts

 

Klientu serviss