2016.gadā pieaugusi Latvijas Pasta peļņa un apgrozījums

24.07.2017

2016.gadā pieaugusi Latvijas Pasta peļņa un apgrozījums

Latvijas Pasta 2016.gada finansiāli ekonomiskie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015.gadā, liecina Latvijas Pasta 2016.gada revidētais pārskats. Latvijas Pasta neto apgrozījums 2016.gadā sasniedzis 62,7 miljonus eiro, savukārt neto peļņa – 3,6 miljonus eiro. Būtiskākais sniegto pakalpojumu pieaugums vērojams tādās jomās kā vēstuļu korespondence, kas ietver arī sīkpaku sūtījumus no interneta veikaliem, un eksprespasta sūtījumi.

Latvijas Pasta neto apgrozījums 2016.gadā ir par 2 miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa – par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015.gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi – kurjera sūtījumi no rokas rokā – un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.

“Protams, esam gandarīti par sasniegtajiem rezultātiem, taču darāmā vēl ir daudz, tāpēc apstāties nedrīkstam ne uz mirkli. Pagājušā gada augustā ieceltajai valdei nācās vienlaikus risināt virkni neatliekamu jautājumu, sākot ar uzņēmuma infrastruktūras un darbam nepieciešamā tehniskā aprīkojuma nodrošināšanu un beidzot ar stratēģisku mērķu izvirzīšanu un klientu uzticības atgūšanu. Sākto aktīvi turpinām arī 2017.gadā, un darīsim to arī turpmāk,” uzsver Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Latvijas Pasta eksprespasta sūtījumu skaits 2016.gadā veidoja 1 miljonu vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015.gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt Latvijas Pasta sadarbības partnera Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%. 2016.gads iezīmējās ar aktīvu Latvijas Pasta rīcību, atsākot, turpinot vai uzsākot sadarbību ar Latvijas un Baltijas reģiona e-komercijas nozares līderiem – piemēram, ar internetveikaliem 220.lv, 1A.lv, no 2017.gada – arī ar Membershop.  

Savukārt kopējā vēstuļu korespondences apjomā nozīmīgs īpatsvars ir ienākošo starptautisko sīkpaku apjomiem. 2016.gadā tika apstrādāti 6 miljoni starptautisko ienākošo sīkpaku, un tas bija par 2,3 miljoniem vienību jeb par 63% vairāk nekā 2015.gadā. 

2016.gada otrajā pusē, amatā stājoties uzņēmuma jaunajai valdei, būtiski pieaudzis arī Latvijas Pastā apgūto investīciju apjoms, veidojot 0,34 miljonus eiro un mazinot negūto ienākumu vai zaudētas tirgus daļas risku, – savā uzņēmuma darbības vērtējumā par 2016.gadu uzsver Latvijas Pasta padome. 2016.gadā Latvijas Pastā uzsākti vai turpināti dažādi ilgtermiņa attīstības projekti, tajā skaitā tādos virzienos kā klientu servisa, pasta pakalpojumu un sūtījumu izsniegšanas uzlabošana, klientiem labvēlīgākas vides radīšana pasta nodaļās un abonēto preses izdevumu agrākas piegādes nodrošināšana. 

Piemēram, 2016.gadā Latvijas Pasts sāka daudzfunkcionālās klientu plūsmas vadības sistēmas In-Out ieviešanu pasta nodaļās, līdz gada beigām to nodrošinot jau 31 nodaļā gan Rīgā, gan reģionu pilsētās, – 2017.gadā šāda sistēma nodrošināta vēl 16 nodaļās, un turpinās tās ieviešana arī citās nodaļās. Paralēli klientu plūsmas regulēšanai nodaļās izstrādāta arī mobilā lietotne, kas ļauj pasta pakalpijumiem nodaļā pieteikties attālināti.

2016.gadā izstrādāta arī klientiem draudzīgas pasta nodaļas koncepcija attiecībā uz jaunajiem vecākiem un riteņbraucējiem pieejamākas vides radīšanu. Tās praktiska īstenošana sākta 2017.gadā, izveidojot pirmās jaunajiem vecākiem draudzīgās pasta nodaļas, ieviešot jauno vecāku prioritāras apkalpošanas principu un izvietojot īpaša dizaina bērnu stūrīšus no Latvijas kokmateriāliem ar ekoloģisku krāsu apdari. Tāpat sākta speciāla dizaina risinājuma velonovietņu izvietošana pie Rīgas pasta nodaļām, izvērtējot riteņbraucēju plūsmu un nodaļu pieejamību. Pasta nodaļu aprīkošana ar bērnu stūrīšiem un velonovietnēm tiks turpināta ne tikai galvaspilsētā, bet arī Latvijas reģionos.

No 2016.gada decembra, veicot piegādes termiņu analīzi, Latvijas Pasts pārskatīja abonēto preses izdevumu piegādes iespējas un sāka nodrošināt drukāto mediju agrāku piegādi 47 pilsētās un citās apdzīvotās teritorijās, savukārt 2017.gadā agrāka piegāde tiek nodrošināta papildus arī Jelgavā un Mārupē. 

2017.gadā Latvijas Pasts aktīvi turpina modernizācijas un klientu servisa uzlabošanas projektu īstenošanu. To vidū ir 41 jauna kravas mikrobusa iegāde efektīvākai universālā pasta pakalpojuma un eksprespasta sūtījumu piegādei, 30 Rīgas un Pierīgas pasta nodaļu darba laika uzlabošana klientu apkalpošanas līmeņa paaugstināšanai, klientu apmierinātības mērījumi nepieciešamo uzlabojumu noteikšanai konkrētās pasta pakalpojumu sniegšanas vietās, Pāvilostas pasta nodaļas modernizācija u.c. 

Latvijas Pasta valde iecelta 2016.gada 1.augustā.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 4200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.  

Papildu informācija:
Gundega Vārpa
Ārējo komunikāciju vadītāja
Tālr.: +371 67608505
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts
facebook.com/latvijas.pasts

Klientu serviss